estherstegink.reismee.nl

Allemaal nieuwe dingen

Hallo allemaal,

De eerste week is alvoorbij, wat gaat het ontzettend hard! Deze eerste week stond vol in het teken van alles ontdekken en veel Spaans leren, erg leuk maar ook erg vermoeiend. Alles is anders, dingen gaan anders, mensen reageren anders. Zo veel om op te nemen. Het gezin waar ik nu woon is erg gezellig, ze kunnen wat Engels maar spreken vooral veel Spaans, dat is het beste om te leren. Met de andere huisgenoten die er op het moment zijn spreek ik wel veel Engels, is toch makkelijker:) Het eten is altijd typisch Guatemalaans: tortillas, bonen, rijst, wat groente. Het is altijd weer een verrassing wat er op tafel komt. Als ik dit schrijf is het vrijdagmiddag half 3, vanmorgen heb ik een enerverende dag gehad, zijn ze allemaal, maar deze zeker, want ik ben voor het eerst in het ziekenhuis geweest waar ik over 2 weken ga werken! Het was bijzonder indrukwekkend, dat is waar ik hiervoor ben, ik heb kindjes gezien van naar mijn idee misschien een week oud die zijn geboren met een hazenlipje. Ouders kunnen niet goed voor deze kindjes zorgen dus daarom blijven ze zolang op de kinderafdeling. Kinderen met een handicap waren er ook, wat is het mooi om te zien dat zodra je hen aandacht geeft, ze op een of andere manier op je reageren. Sommige doen alleen hun ogen maar open maar het contact is er. Wat ben ik blij dat ik voor hun iets kan doen! Maar ik moet eerst nog een weekje Spaanse les volgen voordat ik aan het werk kan, dus nog even spaans studeren, dat is ´s morgens van acht tot twaalf uur. Dus om zeven uur ga ik ontbijten, wat het ontbijt is, is ook iedere dag anders, ze eten hier wel zwaar... om zeven uur ´s morgens 3 pannenkoeken wegwerken is niet niks! Om tien voor acht ga ik de deur uit. Vlakbij waar ik woon is een hele mooie tuin daar zit ik alleen met mijn maestra aan een tafeltje waar ze haar best doet om mij wat Spaans aan het verstand te peuteren. Het gaat best aardig voor een eerste week, naar mijn idee, ik kan een gesprek redelijk volgen, zelf praten is lastiger, maar dat komt ook wel goed. In de middag heb ik vrij om huiswerk te maken, hier neem ik ongeveer 2 uur de tijd voor, werkwoorden leren, vervoegingen, vocabulaire uitbreiden.. Moet allemaal gebeuren. Daarna ga ik vaak de stad nog even in, iedere keer zie ik weer wat nieuws, weer een ander leuk, lokaal winkeltje, een nieuw restaurantje om uit te proberen. Mucho delicioso!

Goed volgende week nieuwe lessen, dus weer meer spaans, en weer nieuwe verhalen!

Iedereen een fijn weekend, geniet van elkaar en het leven!

Reacties

Reacties

Ingrid Kortlever

Wat leuk om je zo te kunnen volgen! Wat knap dat je na een week al een beetje een spaans gesprek kan volgen! Nou met het spreken komt het vast ook wel goed.
En fijn dat je voor het eerst in het ziekenhuis bent geweest. Ik wens je veel succes komende week met spaans leren en kijk al uit naar je volgende blog! Groetjes, Ingrid

Patricia

Ik verwacht je volgende blog in het Spaans ?

Daniëlle

Wat leuk, Esther om je verhaal te lezen en een inkijkje in je leven in Antigua te krijgen. Wat veel indrukken... Fijn dat je op je toekomstige werkplek geweest bent. We krijgen er t.z.t. vast van alles over te horen (en zien, ik krijg er steeds meer zin in...)
Lieve groeten en geniet van je weekend na die drukke week!

Ria van den Helder

Wat leuk om van je te horen.
En dan in een zo'n korte tijd zoveel spaans te moeten leren.
Geen vakantie ha,ha!
Maar leuk die kleine baby's.
Weer heel wat anders dan wat je bij ons gewend bent.
Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
Heel veel plezier.

Groetjes Ria

Bep Blijleven

Hallo Esther, met veel belangstelling je bericht gelezen. Wat een nieuwe indrukken allemaal! Wens je veel succes met het leren. Hoop als het zover is dat je veel kan betekenen in het ziekenhuis aan liefde en aandacht. Ik kijk weer uit naar je volgende bericht. Hartelijke groeten, Bep

Sharon

Leuk om weer wat van je te horen! En succes de komende week met Spaans leren, maar dat gaat vast goed komen!
buen fin de semana! (Fijn weekend) Hopelijk klopt het.

Joost

Hee levensgenieter!

Je Spaans gaat wel vooruit zeg! En mooi om mee te maken dat (ook) kinderen met een één of andere beperking toch contact met je maken zeg! En dan toch maar zeggen dat dat geen mensen zijn.
succes met je weekje Spaans nog en geniet er weer van :-)

Martha Voet

Dankjewel Esther voor je nieuwe update. Je vorige verhaal over je gemengde gevoelens bij je vertrek en het onbekende bij aankomst in een vreemd land, waarvan je de taal nog niet spreekt herken ik heel goed. Gelukkig kan je je tegenwoordig reacties krijgen via internet en mailen met familie en bekenden. Dat scheelt toch weer. Desalniettemin zal er af en toe een moeilijk moment tussen zitten wat je graag met anderen had willen delen. Communicatie is erg belangrijk voor de relatie dus het is erg fijn dat je de taal aan het leren bent. Dat verrijkt de onderlinge band alleen maar. Leuk om er een paar foto’s bij te zien. Goede week en tot het volgende bericht. Hartelijke groeten, Martha Voet.

Simone

Hoi Esther,
Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt!
Het ziekenhuis zal wel veel indruk op je gemaakt hebben, logisch.
Heel veel succes, ook met Spaans leren.
Groetjes Simone

Tonny

Dag kanjer! want dat ben je voor mij hoor. Wat een indrukken al in de eerste week. Ik heb je verhaal gisteren onderweg in de trein naar Amsterdam zitten lezen. En wat kun je boeiend schrijven, ik zie het in gedachten voor mij.Ik wens je voor de aankomende week veel succes met het spaans leren en zie uit naar je volgende bericht.
Lieve groet,
Tonny

Kevin, Lieke, Lia, Elle - team VW

Hoi Esther,
Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt bij het gastgezin en dat het al aardig goed gaat met je Spaans :) Veel succes nog met de cursus en straks met je werk in het ziekenhuis!
Groetjes

Jacqueline Plasmeijer

He Es...
Fijn dat je goed bent aangekomen.
En wat een indrukken zeg...
Tof om je zo te kunnen volgen....heel veel plezier...
Gr Jacqueline

Lisette van Leeuwen

Hai Esther,
Wat leuk zeg om je verhaal te lezen en wat een indrukken, de mensen,omgeving, het ziekenhuis.
En pfffff dat spaans...petje af.
Heel veel succes en plezier.
Groetjes Lisette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active