estherstegink.reismee.nl

laatste week spaanse les

Daar ben ik weer! Wat gaat de tijd toch ongeloofelijk hard, als je het naar je zin hebt, de tweede week van mijn reis is alweer bijna afgelopen. De afgelopen week heb ik mn laatste lessen Spaans gehad. Volgende week maandag ga ik voor de eerste keer werken op de kinderafdeling van het Hermano Pedro ziekenhuis, ik heb er onwijs veel zin in. Afgelopen dinsdag was ik er al om een rondleiding te krijgen als vrijwillger toen wist degene achter de balie niet waar ik het over had..... Toen had ik het even niet zo breed, het alternatief wat zij gaf was een ziekenhuis hier zo´n 6 km vandaan, zag ik eigenlijk niet zo zitten... gelukkig duurde het maar kort want na een navragen bleek het toch allemaal geregeld te zijn... ik kreeg een rondleiding waarbij we als laatste aan kwamen bij de kinderafdeling,waar ik heel de rondleiding best interessant vond, ging mijn hart pas echt open toen ik die kleintjes in hun bedjes zag liggen, sommige naar mijn idee misschien een week oud, zo klein, anderen iets ouder waar ik wat meer contact mee kon krijgen, toen ik mn hand uit stak naar een kindje, pakte hij het gelijk en wilde het eigenlijk niet meer loslaten. Het gaf zo´n bevredigend gevoel om iets voor deze kindjes te doen omdat de verpleegkundigen eigenlijk alleen tijd hebben voor de lichamelijke zaken, als eten en medicatie. Maar om extra aandacht te geven te geven zijn ze veel te druk om alles voor alle kindjes in goede banen te leiden. Wat ben ik blij dat ik daarbij mag helpen.

Maar goed dat is pas volgende week, deze week een heleboel woorden werkwoorden in het Spaans geleerd en alle vervoegingen, oké Nederlands schint moeilijk te zijn om te leren maar ik vind het Spaans ook niet makkelijk, hoor! Maar gelukkig kan ik gesprekken redelijk volgen. Afgelopen vrijdag met mijn lerares en nog wat andere studenten naar een museum geweest waar we het een en ander over de Maya cultuur hebben gehoord en het verhaal van het proces van het maken van koffie, er gaat echt veel werk zitten in het maken van koffie, dus geniet maar dubbel van je bakkie! Ik heb er foto´s van, ik hoop dat het lukt met het uploaden ervan.

De afgelopen week ben ik meerdere keren naar de markt geweest die heel bekend is in Antigua, het is gigantisch! Als je niet oppast verdwaal je in alle kleine ´straatjes´Bedenk iets en de kans is groot dat het op deze markt wel te vinden is! Zekerr op zaterdag is er druk! Sommige stukken stinken omdat het vlees of vis gewoon in de open lucht tussen alle vliegen en andere gasten ligt te wachten op een nieuwe eigenaar.

Van de stad en alle drukte blijf ik me verbazen, de stoepen in de stad zijn zo smal en er zijn zo veel mensen. Je blijft iedereen ontwijken. Verder was het afgelopen week koud voor Guatemalaanse begrippen, het was overdag als de zon scheen was het wel lekker maar ´s avonds was het echt koud! Vandaag schijnt heel de dag de zon en is het heerlijk weer.

Ik kijk of wat foto´s toe kan voegen maar ik weet niet zeker of het lukt, we zullen zien, anders porbeer ik het later nog wel een keer.

Groetjes allemaal!


Reacties

Reacties

Nicolien Oppelaar

Wat leuk om op deze manier je ervaringen te kunnen lezen.
Wat eeb bijzondere reis zal het zijn

Daniëlle

Wat fijn om van je te horen en wat schrijf je leuk! Ik geniet van je verhalen. Zelf zat ik net Spaanse woordjes en eenvoudige zinnetjes te leren en heb groot respect voor jou dat je dat twee weken zo intensief hebt gedaan.
Geniet van alles en van het zonnetje. Hoe het weer hier is wil je niet weten.
Heel veel succes volgende week!!!

Lykel

Esther wat leuk weer. Bijzonder om het mee te maken. Fijn dat we kunnen meelezen en een beetje geniet ik met je mee. Wat bijzonder dat je dit doet. Ik ben trots op je! Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!! Xxxxx

Bep Blijleven

Hallo Esther, heb er naar uitgekeken weer wat van je te horen en genoten van je schrijven en de foto's!
Wat bijzonder dat je in zo'n korte tijd al gesprekken kunt volgen in het Spaans! Heerlijk om te merken hoe enthousiast je bent om de kinderen liefde en aandacht te geven, dat heeft ieder kind zo nodig.
Wens je een goede nieuwe week in werk en vrije tijd en hoor graag weer van je.
Lieve groeten, Bep

Carolien

Wat leuk om te lezen dat de Spaanse lessen z'n vruchten afwerpt. En wat een indrukken krijg je op de kinderafdeling. De kinderen zullen straks al je liefde en aandacht gaan missen. Geniet ervan en sla alle indrukken goed op. Ik geniet ondertussen van je verhalen en je foto's. Lieve groetjes, Carolien.

Esther Poelmans

Hoi Esther,
Wat een berg indrukken mag je verwerken! De Spaanse taal, een andere cultuur, nieuwe mensen, een andere werkomgeving! Wat mooi dat je dit doet en ik kan lezen dat je er intens van geniet.
Ik wens je een geweldige tijd en de kindjes zullen zo blij met jou en jouw aandacht en liefde zijn.
Met veel plezier blijf ik je berichten volgen!
Hartelijke groet, Esther

Ria van den Helder

Leuk weer even wat van je te horen.
Knap dat je zo snel in een korte tijd Spaans kan leren.
Ik ben al benieuwd naar je volgende verslag .
Heel veel werkplezier !

Groetjes Ria

Corrie Knijff

Hoi Esther,

Wat leuk om je verhalen te lezen.
De lessen Spaans zitten er nu op dus nu gaat het echt beginnen.
Heel veel succes komende weken.
Ben benieuwd naar je belevenissen van de komende week.

Groetjes Corrie

Irma Zwaneveld

Wat leuk om op deze manier er een beetje bij betrokken te zijn. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal . Veel plezier maandag op je eerste dag daar . Xxx

Sharon

Fijn om weer wat van je te horen! En wat een prachtige foto's, ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Nelleke

Heyy die Essieeee!
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Zo te horen kan je veel betekenen in het ziekenhuis volgende week. Veel succes hoor!
XX Nelleke, Henco en Sam

Irma

Wat een prachtig verhaal weer.Een hele ervaring voor je. Geef de kindjes maar veel warmte en liefde. Maar dat is wel aan jou toevertrouwd. Veel liefs van mij . Dikke kus ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active