estherstegink.reismee.nl

alweer een week voorbij

ben ik weer, nee, ik ben niet mee gegaan met die jongen op de foto! Hij is naar Lago Atitlan en daar ben ik al geweest, dus heeft geen zin ;)

in de reacties heb ik een aantal vragen gevonden, die zal ik eerst eens beantwoorden. quesadillas zijn een soort pannenkoeken met ieder geval kaas en daarnaast kun je er nog andere dingen, groenten, vlees, toevoegen, smaakt erg lekker met guacomole, als je dat nog nooit gegeten hebt moet je dat echt eens maken, ik kan er een hele schaal van leeg eten! is een mix van avocado met ui tomaat, zout, limoen en wat je er verder aan toe wil voegen. Kan ik wel een keer maken ;) andere gerecht wat veel gegeten wordt is tamal, wordt gemaakt van mais, tomaten, vlees, dan wordt het gewikkeld in banenenblad en gestoomd in de oven, dit vindt ik iets minder lekker omdat het erg, erg vet is. verder eten we veel rijst, kip,en verschillende groeten, frijoles (zwarte bonen) nooit gedacht dat ik zoveel bonen zou eten... verder is de chocolade erg goed, als je het bij de goede winkel haalt... Het spijt me maar ik geen antwoord op de vraag waarom bananen krom zijn,ondanks dat er erg veel zijn hier. ook geen idee wie Tosca Roest is, ik ga het eens vragen aan mijn gastfamilie.

ik heb nog niet gezwommen en ook niet naar het strand geweest, het strand is erg ver weg, 3 uur in een busje.. zwemmen wil ik nog wel een keer doen, er is hier een park, Semuc Champey, schijnterg mooi te zijn, niet alleen zwemmen maar allerlei activiteiten. maar het is 8! uur in een busje,dus daar moet ik echt de tijd voor nemen, mn plan was om deze week de vulkaan Pacaya te beklimmen, die is niet zo groot. Misschien wel te doen... De tempratuur is heerlijk hier, overdag als de zon schijnt gewoon heet, als de zon weg is ´s avonds heb ik een vestje nodig, is dan ongeveer 15 graden. overdag 25 graden. Carnaval wordt hier gevierd, een ander feest wat volgende maand heel groot wordt gevierd is Semana Santa, de versie hier van onze versie van Pasen. wordt gevierd met processies en heel veel mensen. Helaas ben ik dan alweer in Nederland, dus ga ik dat niet meemaken. Spaans gaat nog steeds beter, zo leuk om in een winkel gewoon terug te kunnen praten, of een gesprek te voeren in het ziekenhuis

Maar goed, nu mijn belevenissen van deze week, ik denk dat ik een bestemming gevonden heb voor (een deel van) de donaties: ik wil een soort van snoezelkamer improviseren, dat is een ruimte voor kinderen met een beperking waar zij genieten van rustige muziek en verschillende materialen. Bij deze een link zodat je kan zien wat ik bedoel, als je dat niet weet ;) Verder heb ik wat kleding gekocht omdat het soms oud en versleten is, verkeerde maten, niemand wil dat z´n kind er bij ligt alsof er niets beters is!

https://m.youtube.com/watch?v=7NKuqCURPuQ

Ook deze week heb ik weer geholpen om de kindjes te wassen en aan te kleden, was te vouwen, spelen, huilende baby´s getroost, veel geknuffeld, ieder kind geniet daarvan en ik ook! Heb ik al verteld oe klein ze zijin! sommige zijn bijna een half jaar oud en passen alleen maar prematuur kleertjes, en die zijn er niet! Helaas kan ik die ook niet vinden hier op de winkels of op de grote markt waar ik eerder over vertelde. Daar ga ik dus nog verder naar zoeken, komt wel goed!

Wat gaat de tijd toch hard, ik ben hier alweer 5 weken, en helaas voor sommigen... ik wil voorlopig nog niet weg hier. Het leven is goed hier! Helaas heb ik deze week geen foto´s gemaakt, dus heb kan ik dat ook niet met jullie delen, ik hoop volgende week wel.

Tot snel weer, kus Esther

Reacties

Reacties

Daniëlle

Fijn om weer bericht van je te krijgen! Leuk dat je de vragen hebt beantwoord. Mooi doel voor je giften, er komt nog wat aan. Waarschijnlijk gaan Heidi en ik dan shoppen voor babykleertjes??? Hebben we het gisteren nog over gehad. Toeval?
We nemen contact met je op. Geniet van je vrije weekend.
Lieve groetjes.

Dinie Blom

Hallo Esther, Leuk om je verhaal te lezen. Ik zie dat je een doel voor de donaties hebt gevonden. Mooi. Kan ik ook bijdragen? Laat me even weten hoe. Veel plezier.

Bep Blijleven

Hallo Esther, weer genoten van je verhaal. Het enthousiasme spat er vanaf en het liefste zou je nog een poos blijven denk ik! Zo te lezen benut je de dagen goed, zowel in werk als vrije tijd.
De kindertjes kunnen alleen maar goed gedijen bij je liefde en zorg dus ga maar lekker zo door!
Tot je volgende bericht. Lieve groeten, Bep

Ria van den Helder

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
Straks wil je niet meer terug ha,ha.
Dus geen heimwee!
Ik lees met plezier jouw verhaal.
Heel veel werkplezier!

Simone

Hoi Esther,
Ook deze keer met plezier je verhaal gelezen.
Wat een goed doel heb je bedacht.
Knuffel de kinderen nog maar veel,ze verdienen het, veel plezier nog.
Groetjes Simone

Irma

Wat een mooie belevenissen. En een super mooi idee van je, wat je gaat realiseren van de donaties. Nog veel plezier daar. Xx

Marente

Ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen. Wat gaaf om te lezen wat je met de donaties gaat doen. Je doet het super goed daar ! Ik ben trots op je. Geniet nog maar lekker daar want de tijd gaat snel. Heel veel liefs en een dikke kus !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active