estherstegink.reismee.nl

Soms al een beetje afscheid nemen...

Volgens mij heb ik het al eerder gezegd maar, ik bljf me verbazen over het feit dat de tijd zoo snel gaat als je het naar je zin hebt. Ik weet nog goed dat ik door bepaalde collega's een mentale schop onder mn kont heb gehad omdat ik bleef zeggen dat ik weg wilde maar het nooit deed... en nu is deze trip al 7 weken oud. Maar nu weet ik niet of het de laatste is, dus die schop is niet voor niks geweest. 

Vandaag heb ik wat filmpjes gemaakt van een aantal kinderen in de tent. Deze plaats ik niet hier, vindt ik niet kunnen. Als je me in nederland ziet en ze wil zien, moet je het maar zeggen. Ik kan wel zegen dat ze er erg goed op reageerden, kinderen die eerst huilend in hun stoelof bed zitten, en dan in de tent tot rust komen, of juist super vrolijk worden en er vervolgens niet meer uit willen! ;) 

Verder blijft het werk hetzelfde mar absoluut niet minder leuk, komen kindjes en er gaan er naar huis. Er is vorige week een jongetje opgenomen van 11 maanden oud maar als je hem ziet, zo klein, dan denk je dat kindje kan niet veel ouder zijn dan een maand of 5. Het is bijna vel over been.  Hij lijdt aan de gevolgen van het zika virus. Maar het is een schatje, net als alle anderen. Mijn collega's noemen ze mijn kinderen... 

Afgelopen weekend ben ik naar Semuc Champey geweest een natuurpark op ongeveer 300 kilometer afstand. Maar daar doe je hier ongeveer 11 uur over. Dan zit je in europa aan de andere kant van Frankrijk maar goed je moet er wat voor over hebben. Eenmaal aangekomen op het overstappunt moesten we overstappen van een redelijk comfortabele bus  in een pickup auto en nee, dan niet voorin, nee in de laadbak! Ik denk dat sommige mensen dat liever niet hadden geweten, maaar het is zo als het is. Wel leuk om er dan achter te komen dat er Nederlanders naast je staan. Na drie kwartier hangen aan de stangen van de truck waren we bij het hostel nou dat was het hangen  wel waard, zag er prachtig uit. Na een maaltje van bonen et nachos ben ik maar gaan slapen. Zaterdag is en vole dag. Eerst een goed ontbijt van fruit, koffie en pannekoeken, dat is tegenwoordig de gewoonste zaak van de wereld, ik zal gigantisch moeten wennen aan het simpele ontbijt wat ik gewend was in Nederland.  En toen was het om 10 uur tijd om berg te beklimmen, het is tropisch warm in semuc dus misschien kun je je voorstellen hoe dat was, maar het was de het waard, het uitzicht was geweldig. Toen moesten we naar beneden wat lastiger was omdat het die avond ervoor had geregend, dus natte stenen en modderige grond, je wil niet weten hoe ik er uitzag toen ik beneden aan kwam, overal modder. Maar gelukkig konden we beneden zwemmen in de poelen die we boven vanaf het uitzichtpunt al zagen. Van de ene poel in de  andere, door te springen of van een natuurlijke glijbaan. Op het laast kwamen we bij een soort grot, ik heb geen claustrofobie maar dit was echt klein,  onder water mocht niet dus ik moest met mn hoofd omhoog zwemmen omdat er eigenlijk alleen plek was voor mn neus... dat had de gids van te voren al gezegd maar ik dacht dat het wel mee zou vallen...  Tegen etenstijd gingen we terug naar het hostel, waar ik even snel wat spaghetti wegwerkte om vervolgens naar de grotten te vertrekken. Aangekomen kregen we een kaars, die hadden we wel nodig ook, wat was het donker daar! En dan met die kaars door het water op laddertjes klimmen, en dan weer door het water, gelukkig waren de stenen hier niet glad anders was het echt gekkenwerk geweest. Helaas kon ik hier geen foto's maken het was zo super gaaf. Eenmaal buiten gingen we in een luchtband de rivier op die langs het hostel stroomt, heerlijk relaxed, was ok wel even nodig na zo'n eneververende dag. 

Terug in het hostel heb ik samen met de nederlanders jenga gespeeld, dat is en spel waarbij je iedere keer een houten blokje uit een grote stapel moet trekken en die dan weer bovenop leggen, net zo lang tot de hele toren, die steeds hoger is geworden en wankeler is geworden, omvalt. Erg leuken het halve restaurant keek mee en moedigde ons aan. Na een onrustige nacht slaap was het de volgende dag vroeg tijd om weer te vertrekken. Dus weer drie kwartier in de pickup en daarna in de bus terug naar het mooie Antigua. Wat was ik blij dat ik deze straten met kinderkopjes weer voelde, ondanks mn teenslippers! 

Tot mn volgende en waarschijnlijk laatste  blog. 

Reacties

Reacties

Bep Blijleven

Hallo Esther, was van plan naar bed te gaan toen ik zag dat er weer bericht van je was. Wat heb je weer veel beleefd in werk en vrije tijd. Mooi dat de kinderen genieten van de snoezelruimte. En je gaat ook geen avontuur uit de weg! Heerlijk dat je nog jong en ondernemend bent maar de tijd gaat zeker snel. Maandag gaat de reis voor Heidi en Danielle al beginnen. Hoop dat jullie met elkaar ook een goede tijd hebben, maar dat zal vast wel! Wens je nog een hele goede laatste werkweek en zoals je liet merken zal je er vast nog wel eens op uit gaan! Lieve groeten, Bep

Carolien en Irma

Samen een nachtje gesopt en dus even een berichtje van ons. Wat vliegt de tijd en wat leuk dat Danielle en Heidi bijna in het vliegtuig stappen om met jou de laatste 2 weken door te brengen. Geniet nog even van de rust want je weet hoe beide dames kunnen kletsen.
Dikke kus van de nachtvlinders.

Kim

Vind het zo gaaf om te lezen hoe je dit ervaard en deeld met ons! En dat dit misschien nog niet de laatste keer zal zijn zo'n reis. Wat gaan de weken hard voorbij. Heel veel plezier volgende week met Heidi en Daniëlle! Geniet er ervan met elkaar!

Lieke, Lia, Elle - team VW

Wat geweldig dat je snoezelruimte zo goed werkt! Heel mooi dat je zoiets waardevols hebt kunnen toevoegen. Het avontuur in Semuc Champey klinkt ook erg tof. Nog een fijne werkweek & veel plezier met je vriendinnen straks!

Simone

Hoi Esther,
Wat maak je toch veel mee, leuk hoor en spannend.
De tijd gaat zeker snel voorbij, maar goed te horen dan heb je het naar je zin.
Veel plezier de laatste weken met Heidi en Danielle, ze hebben er veel zin in.
fijne weken verder nog.
Groetjes Simone

Daniëlle

Lieve Esther,
Wat schrijf je weer gezellig en wat een mooie foto's! Mooi om te lezen dat de tent zo'n goede uitwerking heeft op de (je) kinderen en waarschijnlijk geniet jij er evenveel van. Hopelijk is er daarna weer iemand anders die het van je overneemt. Avontuurlijk weekend is het geweest zeg, hoe is het met je spieren :-)? Wij kijken op de Lage Zijde uit naar je terugkomst dus voor je nieuwe reisplannen maakt kom je eerst maar weer eens een poosje 'gewoon' bij ons werken. Ondertussen vind ik het allemaal ook wel erg leuk want zonder die plannen van jou zou ik nooit op Guatemala als vakantieland zijn gekomen. Nog één dagje werken voor ons en dan komen we er bijna aan. Ik kijk er naar uit om je te zien en alles waar je over hebt geschreven. Een dikke knuffel, nu nog virtueel maar dinsdag echt!!!

Ria van den Helder

Wat een spannend weekend heb jij meegemaakt.
Geweldig!
Wat leuk dat de kindjes zo genieten van je tentje.

Tot gauw maar weer.
Groetjes Ria

Lage Zijde

Lieve Esther,
Bedankt voor je ontzettend gezellige en mooie brief. We verlangen wel naar je thuiskomst. We schrokken wel een beetje van dat je schrijft dat ze het 'jouw kinderen' noemen.... Daar heb je het al, komt ze niet meer terug. Maar Je wordt gelukkig opgehaald en je moet vast weer een poos werken voor je weer kunt. We hopen dat je voor ons ook eens dat lekkere eten gaat maken. Bedankt voor je spannende verhalen. We verwachten dat je ons nog veel meer gaat vertellen als je weer terug bent. Sommige mensen kennen je nog niet zo goed, Er wordt gezegd dat er naar verlangt wordt om je goed te keren kennen.
Hartelijke groeten van ons allemaal (je kinderen van De Lage Zijde:-) )

Corrie Knijff

Hoi Esther,

Wat heb jij een hoop meegemaakt deze weken.
Mooi werk gedaan veel gezien van het land.
Wat goed dat je dat hebt gedaan.
Leuk dat Danielle en Heidy naar je toe komen om je op te halen.
Geniet met elkaar de komende 2 weken.
Tot snel.


Groetjes Corrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active